Kolem Pryglu

Domluvil jsem se s klukama, že dáme nějakou tour po práci. Od rána jsem byl domluvenej s Kelimsem, že po práci si dáme sraz na Pryglu. Na internetu jsem ještě "zavrkal" do Vesela, jestli se nebude chtít projet s náma. Ten se chvilku cukal ale nakonec mi o půl šesté volá, jestli teda někam jedeme. Směle mu odpovídám, že za půl hodiny na přístavišti. V ten moment nasedám na kolo a valím na Prygl. U Ronda se napojuji na stezku kolem řeky. Přejíždím Vídeňskou a "kvaltuju" si to směrem na Červený kopec. Volím přeci jenom svižnější tempo, jelikož je hodin moc a času málo. Za nedlouho jsem u Antroposu a následně na Pijavě. Cesta ubíhá rychle a stále držim svižné tempo. Míjím Svrateckou podél silnice jedu pod přístaviště a šlapu nahoru. Tam se mi k mému údivu stane, že mi zafandí cyklista, kterého předjíždím. Ze slušnosti poděkuji. Jsem na přístavišti, kde už čeká Kelims. Objednává kofolu a čekáme na Vesela. Dopijime kofcu a dojíždí Vesel. Vydáváme se tedy na "Ríšandu". Pro nás s XC kolama to není nic převratného ale pro Vesela na Dirtu to musí být určitě zážitek. Vyškrábem se nahoru a děláme oslavná kolečka u kterých hodím hubu. Dále pokračujeme lesní cestičkou, která je přímo naproti výjezdu od přístaviště. Po dvaceti metrech vidíme bahno projíždíme tím a asi po dalších dvaceti metrech v tomto blatě zjišťujeme, že to není blato ale navežená močka. No s poexkremntovaným obličejem a oblečením to zdáváme a vracíme se k "Ríšandě". Z Ríšandy jedeme po zelené směrem k hradu Veveří. Začátek se vlnil nahoru dolu ale po chvilce šlapání přišel sjezd po šotolině. Na převodech do plnejch a potom už následovala jenom zběsilá honička dolů. Parádní sjezd s pár točkama, kde jsem si netroufl trošku nepřibrzdit ale i přes plnou pusu much prostě paráda. Dole se cesta napojuje na místní komunikaci kolem přehrady. Točíme vlevo a jedeme ke Hradu Veveří. Před hradem Veveří jedeme přes lávku na druhý břeh přehrady. Následuje chvilku stoupání, které je v klidu ale to jen v případě pokud máte dobře zařazeno, což jsem trochu pochybil. Následuje sjezd k Prígltrailu, který začíná brankou, kde by jste měli slézt z kola. Tentokrát už jsem nesesednul a užil si trail. Dostihla mě i nová zkušenost, že ze schodů se prostě přední brzdou nebrzdí... Po trailu následovala blátivá cesta s kameny vyjetou sušší stopou. Tady jsem se opravdu vyřádil. Reakční jízda mezi stromy kde musíte dávat pozor na ramena. Následovalo napojení na asfaltku a klasicky po červené směrem na přístaviště. Z přístaviště jedeme po stezce podél řeky akorát u OBI jedem přímo podél řeky a ne mezi baráky po asfaltu. Mijíme Svrateckou ulici a dojíždíme k Pijavě, kde Kelims točí na Žabiny. My s Veselem valíme k Antroposu. U Antroposu Vesel začne kňourat, že se mu nechce jet ten kopec na "Červeňák", a že to vezme spodem podél řeky. Nedal na mé rady, kdy jsem mu říkal, že to tama neprojede. Já jsem to vzal přes kopec. Při sjezdu z kopce, když jsem točil k řece na stezku před hotel na Vídeňské, se mi povedlo hodit pěknou tlamu ve vysoké rychlosti. Jak jsem jel z kopce nabral jsem slušnou rychlost, a jelikož jsem jel po silnici, zamknul jsem si vidlici. Při zatáčení k řece mě ale čekalo překvapení v podobě kanálového poklopu. Byla to stará verze poklopu, kde je jakoby vyříznutá kulová plocha, a tak je to takovej ďolík. Ve velký rychlosti, při zatáčení a při zamknuté vidlici mě průjezd tím ďolíkem do slova otočil o 90 stupňů. Naštěstí jsem se svezl po noze a po zadku a nic se mi nestalo. Dál jsem jel na OMV pumpu trošku omýt kolo, který bylo celý od močky. Na OMV čekám ještě 40 minut na Vesela než dojede, jelikož si vybral cestu kolem řeky. Opravdu povedený výlet. Touto cestou chci Kelimse povýšit na Hovnivála...Bohužel fotky ani videa jsme tentokrát nepořídili.

10 komentářů:

  1. ty voe kolikrát si hodil držku?dyk to je jak výlet po 6ti pivech a dvou rumech...BTW já ti říkal at si to pořád nezamykáš tu vidlici :-D (ale i tak se to dalo skočit bunny hopem :-)¨)..ale výlet na tvoje poměry docela o ničem..to bych dal taky..jsem to již několikrát jel :-)

    OdpovědětVymazat
  2. prej o nicem:D pro me je to zazitek do konce zivota, ta cesta kolem reky je fakt extrem, nikomu nedoporucuju!kdysi tam byla dobra stezka ale ted uz to tam vypada jinak...hej ale borci nebavte se furt o kolach, zacina doba festivalu!zajedem se nekam pobavit a zachlastat.wesel

    OdpovědětVymazat
  3. Valil jsem na nealku ale proste sem mel nejakou drskovou vcera...Vesel ty ses kokyn sem ti to rikal pojed vrchem. Priste budes aspon poslouchat...Jo ten kanal blbej na ten si tam budu davat majzla.

    OdpovědětVymazat
  4. http://pradeda.webnode.cz/
    DJ sayko,Parov Stelar, Sto zvířat, waltari :-)
    to je leto s jediný festák na který můžu...wilsonic je zrušenej letos a pohoda festival mám zakázaný,pádž by mě to žena záviděla :-)

    OdpovědětVymazat
  5. ten festak vypada dobre, co Skleno?

    OdpovědětVymazat
  6. hmm to nezni spatne asi se budu ucastnit :))Uskutecnim tam inauguraci Dallase do stavu Cyklorockers ridera ;))

    OdpovědětVymazat
  7. tak to ani náhodou odmítám...jako ještě na to nemám...nemůžeš takhle rozdávat členství kdekomu :-)

    OdpovědětVymazat
  8. lístek na Praděda fest zakoupen... :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Zaprve nejses kdekdo...Za druhe nasemu cyklictickemu klubu bude cti mit po boku borca se stejnym pohledem na cyklistiku :D:D:D

    OdpovědětVymazat
  10. ..ale s fyzičkou dvouletýho dítěte na odrážedle :-D

    OdpovědětVymazat